Choose language

Asiakastarina – Mitta Oy

Mitta Oy on suomalainen mittaus- ja kenttätutkimusalan konsulttiyhtiö, joka tarjoaa mittaukseen, maaperätutkimukseen, ympäristöön ja laboratorioon liittyviä palveluita. Mitta Oy otti käyttöön Amili Reskontravahdin jo parisen vuotta sitten, kun taloushallinnossa huomattiin, että myyntisaamisten seuranta alkoi viedä liikaa aikaa. Yrityksellä oli jo entuudestaan käytössä Visman taloushallinnon ohjelma Netvisor, johon otettiin lisäpalveluna saatavienhallinta.

mitta-oy

Asiakastarina

Reskontravahti vapautti Mitta Oy:n maksuvalvonnasta ja nopeutti laskujen maksua

Mitta Oy on käyttänyt Amili Reskontravahtia jo parisen vuotta, kun taloushallinnossa huomattiin, että myyntisaamisten seuranta alkoi viedä liikaa aikaa. Yrityksellä oli jo entuudestaan käytössä Visman taloushallinnon ohjelma Netvisor, johon otettiin lisäpalveluna saatavienhallinta. Reskontravahti automatisoi myyntireskontran maksuvalvonnan kokonaan.

”Reskontravahdin käyttöönotto oli erittäin helppoa. Ei tarvinnut paljoa miettiä, miten mikäkin tehdään”, kehuu myyntireskontrasta vastaava Anita Härkönen.

Visma huolehtii seurannasta, maksuhuomautuksista ja perinnästä

Automaationa tapahtuvassa saatavienhallinnassa kaikista laskuista menee automaattisesti tieto Amilille, jolla on tieto laskujen eräpäivistä ja joiden pohjalta automatisoidut maksumuistutukset lähtevät liikkeelle.

”Kunhan lasku lähtee oikeilla tiedoilla, kaikki seuranta, maksuhuomautukset ja tarvittaessa perintä hoituu Amililla. Jos on jotain epäselvää, riittää, että laitan heille viestiä, jolloin asiaa voidaan selvitellä tai perintä keskeyttää”, sanoo Härkönen.

Verkkopalveluna toimiva Reskontravahti on Härkösen mielestä hyvin käyttäjäystävällinen, sillä automaatioiden luominen sen avulla on erittäin selkeää ja yksinkertaista. Ohjelmasta saa lisäksi erilaisia raportteja vaikkapa asiakkaan maksukäyttäytymisestä, mikä auttaa esimerkiksi myyjiä.

Ulkoistettu perintä vauhditti maksuja

Yhteistyö Amilin kanssa on Härkösen mukaan ollut tehokasta ja selkeää.

”Kun muistutukset menevät automaattisesti, ei tarvitse oikeastaan murehtia mistään. Voin aina luottaa siihen, että Amililla osataan asiat.”

Härkönen suosittelee Reskontravahtia kaikille, jotka tekevät myyntilaskuja, sillä palvelu on vapauttanut paljon aikaa muihin työtehtäviin. Hän uskoo, että jo maininta ulkoistetusta perinnästä vaikuttaa.

”Olemme huomanneet selkeän muutoksen asiakkaiden maksukäyttäytymisessä. Kun aloitin Mitta Oy:llä, erääntyneiden lista oli paljon pitempi. Nykyisin laskut maksetaan huomattavan paljon paremmin ja lisäksi aikaisemmin”, Härkönen kertoo.

Kiinnostuitko?

Kiinnostuitko kokeilemaan automatisoitua maksuvalvontaa? Ota meihin yhteyttä, niin katsotaan, mikä palvelumalli sopii yrityksellenne parhaiten.