Choose language

Asiakastarina – Rantalainen

Taloushallinnon ja palkkahallinnon palveluita tarjoava Rantalainen automatisoi perintäprosessinsa ja valitsi siihen kumppaniksi Amilin. Automaation kautta resursseja vapautui manuaalityöstä, mutta mitä muita hyötyjä perinnän ulkoistamisella saavutettiin? Katso lisää ja lue koko asiakastarina!

tilitoimisto-rantalainen

Asiakastarina

Rantalainen - Perinnän ulkoistaminen keräsi kehuja asiakkailta

Rantalainen on kotimainen yritys, joka tarjoaa taloushallinto- ja tilitoimistopalveluita kaikenkokoisille yrityksille, yhteisöille ja muille organisaatioille.

Digitalisaatio ja sähköisten palveluiden vahvistuminen luovat uudenlaisia mahdollisuuksia ja vapauttavat resursseja manuaalityöltä.

– Sähköisen taloushallinnon lisääntyessä kirjanpitäjän työ tiliöimiseltä ja aineistojen käsittelyltä säästyy ja enemmän alkaa korostua asiantuntijuus, kertoo Rantalaisen hallintopäällikkö Pia Tanninen muutoksesta toimialalla.

Sähköisten palveluiden avulla voidaan jatkossa painottaa myös enemmän kirjanpitäjien ammattitaitoa taloudenhoidon ymmärtämiseen. Siksi Rantalainen päättikin automatisoida perintäprosessinsa ja ulkoistaa sen Amilille.

– Yhteistyö Amilin kanssa on ollut ihan järjettömän sulavaa ja he kuuntelivat todella tarkkaan meidän toiveita, kertoo Tanninen perintäkumppanuudesta.

Yhteistyöhön lähdettiin Tannisen mukaan täysin Rantalaisen toiveiden pohjalta ja heidän toiveita ja ajatuksia kuunnellen.

Yhtenä huolenaiheena Rantalaisella oli se, miten heidän asiakkaansa reagoisivat ulkoiseen toimijaan, Amiliin, maksuhuomautusten lähettäjänä.

Huoli osoittautui kuitenkin turhaksi. Tanninen on nimittäin henkilökohtaisestikin saanut palautetta sekä kyselyjä asiakkailta, miten hekin voisivat saada kyseisen palvelun käyttöönsä.

Kiinnostuitko?

Kiinnostuitko kokeilemaan automatisoitua maksuvalvontaa? Ota meihin yhteyttä, niin katsotaan, mikä palvelumalli sopii tilitoimistollenne parhaiten.