Choose language

Asiakastarina – Lempi Kodinhoito

Siivousalan kasvuyritys Lempi Kodinhoito tehosti laskutusta ja perintää Reskontravahdilla. Automatisoidun maksuvalvonnan avulla vapautettiin resursseja Lempin ydinliiketoimintaan. “Saatavienhallinnan automaation ansiosta meidän ei tarvitse käytännössä itse seurata maksumuistutusten tai perinnän etenemistä – se olisi nykyisillä resursseillamme mahdotonta”, kertoo Lempin talouspäällikkö Rasmus Ruusuvaara.

Lempi Kodinhoito referenssi2

Asiakastarina

Lempi Kodinhoito: Automatisoitu saatavienhallinta tukee kasvavaa siivousyritystä

Lempi Kodinhoito on kotimainen siivousalan yritys, joka palvelee yli 4000 asiakasta valtakunnallisesti. Yrityksen liikevaihto oli viime vuonna 8 miljoonaa euroa, ja sen asiakaskunta koostuu pääasiassa kotitalouksista, mutta myös yrityssiivousten osuus on kasvamassa nopeasti.

Kun Lempi Kodinhoito syntyi yritysjärjestelyn kautta, oli alusta asti selvää, että saatavienhallinnan kumppaniksi tarvitaan luotettava ja kokonaisvaltainen toimija. 

"Halusimme kumppanin, joka hoitaa koko prosessin: laskujen lähettämisen, muistutukset ja perinnän. Visma Amilin saumaton integraatio Netvisorin taloushallinto-ohjelmaan oli selkeä kriteeri ja yhteistyö on toteutunut onnistuneesti", kertoo Lempi Kodinhoidon talouspäällikkö Rasmus Ruusuvaara.

Kattava laskutusprosessi vapautti aikaa ydintoimintaan

Amilin saatavienhallintapalvelu Reskontravahti on osa Visman taloushallinnon ekosysteemiä, ja sen käyttöönotto on tehty äärimmäisen helpoksi. Palvelu integroituu niin Netvisoriin kuin moniin muihinkin taloushallinnon ohjelmiin saumattomasti – yhdellä napinpainalluksella.

Reskontravahti kattaa koko prosessin laskujen lähetyksestä perintään asti, minkä ansiosta Lempillä on enemmän aikaa keskittyä ydinliiketoimintaansa. Yrityksessä ollaan oltu tyytyväisiä palvelun helppoon käyttöönottoon ja muutamat tarvittavat kehitystyötkin on saatu hoidettua sujuvasti yhteyshenkilön kautta.

“Integraatiot järjestelmiimme ovat sujuneet meillä hienosti ja palvelun käytettävyys on muutenkin hyvä. Amilin Toimeksiantajapalvelu on selkeä käyttää ja sitä kautta viestiminen on helppoa”, kuvailee Ruusuvaara.

Automatisoitu maksuvalvonta minimoi luottotappiot

Siivousalalla tyypillisesti laskutetaan paljon pieniä summia kuluttajilta, mikä asettaa omat haasteensa saatavienhallinnalle. Ruusuvaara on kuitenkin ollut tyytyväinen prosessiin ja luottotappioiden määrään. 

“Saatavienhallinnan automaation ansiosta meidän ei tarvitse käytännössä itse seurata maksumuistutusten tai perinnän etenemistä – se olisi nykyisillä resursseillamme mahdotonta. Säästetty aika näkyy siinä, että voimme keskittyä ennakoivaan vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa", kuvaa Ruusuvaara.

Sujuvan asiakaskokemuksen varmistamiseksi Lempi Kodinhoito pyrkii olemaan aktiivisesti yhteydessä asiakkaisiin ennen perintätoimia. Näin voidaan esimerkiksi tarkistaa, onko maksun viivästymiseen jokin luonnollinen syy, kuten väärä laskutusosoite.

Asiakaslähtöistä palvelunhallintaa

Amililla asiakkuuksien palvelunhallinnasta vastaa Service Management -tiimi. Ruusuvaara on tyytyväinen asiakaskokemukseen, ja erityistä kiitosta saa Lempin asiakasvastaava, Service Manager Jere Jakonen.

“Yhteistyö Amilin kanssa on sujunut hienosti ja palvelukokemus on ollut kaiken kaikkiaan hyvä. Lempillä on aina ollut hyvä yhteyshenkilö, joka palaa nopeasti asioihin, ja saamme kiireellisetkin asiat hoidettua”, kiittää Ruusuvaara.

Kiinnostuitko?

Kiinnostuitko kokeilemaan automatisoitua maksuvalvontaa? Jätä meille yhteydenottopyyntö, niin katsotaan, mikä palvelumalli sopii yrityksellenne parhaiten.