Customer Success -tiimimme on luonut sinulle kuvalliset ohjeet, jotta uuden toimeksiantajapalvelun käyttö sujuisi mahdollisimman mutkattomasti.
Toimeksiantajapalveluun kirjautuminen
Toimeksiantajapalvelun kirjautumissivun löydät täältä.
Jos tarvitset apua kirjautumisen kanssa, voit olla yhteydessä toimeksiantajatiimimme puhelimitse puh. 02 4808 8050 (avoinna ma-ke klo 9-15, to-pe klo 9-12) tai sähköpostitse toimeksiantajat@amili.fi
Toimeksiantajapalvelun etusivu
Toimeksiantajapalvelun etusivulta näet helposti erääntyneiden ja erääntyvien toimeksiantojen määrän. Klikkaamalla esimerkiksi Erääntyneet toimeksiannot -palkkia, saat auki listan, jossa on avoimet erääntyneet toimeksiannot sekä toimeksiantojen maksuvalvonnan tilat.
Toimeksiantajapalvelun vasemmasta alakulmasta löydät kohdan Ohjeita. Tältä sivustolta löydät ohjeet kaikista toimeksiantajapalvelun toiminnoista.
Lisäksi toimeksiantajapalvelusta löydät toimenpiteiden kohdalta infopallon, jota klikkaamalla pääset näkemään ohjeet toimenpiteelle.
Toimeksiantajapalvelun viestit
Jos haluat ottaa meihin yhteyttä ja tiedustella esimerkiksi toimeksiannon tilanteesta, voit käyttää toimeksiantajapalvelun viestejä. Viestin saat lähetettyä meille suoraan toimeksiannon tiedoista, klikkaamalla Lähetä viesti Visma Amili:lle -painiketta.
Voit tarkastella saapuneita viestejä klikkaamalla oikealla puolella sijaitsevaa viestit -painiketta. Lisäksi näet toimeksiantajapalvelun etusivulla lukemattomien viestien määrän.
Jos olemme etenemässä oikeudelliseen perintään toimeksiannostasi, lähetämme sinulle tiedon perinnän etenemisestä toimeksiantajapalveluun. Saat ilmoituksen sähköpostiisi, jossa ilmoitetaan viestin saapuneen toimeksiantajapalveluun. Huomioithan, että muista toimeksiantajapalvelun viesteistä ei tule erikseen ilmoitusta sähköpostiisi.
Perintäkiellon asettaminen
Perintäkieltoa voit käyttää tilanteissa, joissa asiakkaalle ei saa lähteä maksumuistutus- tai perintäkirjeitä. Voit asettaa perintäkiellon toimeksianto- tai asiakaskohtaisesti.
Jos haluat asettaa perintäkiellon toimeksiannolle, toimeksiannon tiedoista Tehtävät -valikosta löytyy painike Aseta perintäesto.
Jos taas haluat asettaa perintäkiellon koko asiakkuudelle, tämän toimenpiteen voit tehdä asiakkaan tiedoista klikkaamalla painiketta Pyydä asiakaskohtainen perintäesto.
Laskun eräpäivän muuttaminen
Jos olet sopinut asiakkaasi kanssa laskulle lisää maksuaikaa, saat siirrettyä laskun eräpäivää toimeksiannon tiedoista Tehtävät -valikon painikkeesta Siirrä eräpäivää. Laskun eräpäivää voit siirtää vain, jos toimeksianto on laskutustilassa eli laskusta ei ole lähetetty maksumuistutusta.
Tilillenne maksetut suoritukset
Sinun tulee ilmoittaa yrityksenne tilille maksetuista suorituksista toimeksiantajapalvelussa, jos suoritustiedot eivät siirry toimeksiantajapalveluun automaattisesti laskutusohjelmastasi.
Saat ilmoitettua suorituksen Tehtävät -valikosta kohdasta Lisää suoritus laskulle.
Toimeksiannon lisääminen manuaalisesti maksuvalvontaan
Saat lisättyä toimeksiantoja Visma Amilille manuaalisesti maksuvalvontaan toimeksiantajapalvelun kautta Tehtävät -valikosta kohdasta Lisää uusi toimeksianto.
Voit avata toimeksiannon maksumuistutus- tai perintävaiheeseen. Jos olet muistuttanut jo itse asiakasta erääntyneestä laskusta, voit avata toimeksiannon perintään, jolloin lähetämme asiakkaalle suoraan maksuvaatimuksen.
Toimeksiantajapalvelun raportit
Toimeksiantajapalvelun uudemmasta versiosta löydät raportteja esimerkiksi kirjanpitoa varten. Raportit löytyvät Raportit -painikkeen alta.
Etäkoulutus
Onko tarvetta koulutukselle?
Customer Success -tiimimme voi tarvittaessa pitää sinulle 30 minuutin etäkoulutuksen uudesta toimeksiantajapalvelusta, jos tarvitset apua palvelun käyttöön näiden ohjeiden lisäksi. Saat koulutuksen etuhintaan 50 € + alv (normaalihinta 60 € / 30 min). Voit myös tarvittaessa soittaa asiakaspalveluumme puh. 02 4808 8050 (avoinna ma-ke klo 9-15, to-pe klo 9-12) tai laittaa toimeksiantajapalvelun kautta viestiä toimeksiantajatiimillemme.